Kontakt Tlf +45 39 90 00 31    mailikon

Holdbeskrivelse

Power Pilates

Power Pilates er en helt unik træningsform. Kroppen bliver stærkere, mere smidig og udholdende.
Der arbejdes med fjedre som modstand, hvilket kræver stort fokus
Beginner: For begynderen som ingen erfaring har, eller let øvede, som ønsker et langsommere tempo.
Intermediate: Her påkræves kendskab til øvelserne, samt at kunne arbejde i serier.

Sund Ryg II

Dette hold indeholder dynamisk og funktionel rygtræning. Der lægges vægt på at øge styrken, stabiliteten og
mobiliteten i og omkring rygsøjlen. Vi træner de små og dybere liggende mave og rygmuskler for at give kroppen
de optimale betingelser for at bevare en sund og stærk ryg gennem hele livet. Der trænes både med egen krops-
vægt som belastning, samt diverse redskaber såsom, bolde, elastikker, håndvægte og stepbænke.

Sund Ryg I

Dette hold er begynderholdet for ovenstående. Her bliver der taget specielle hensyn til dig og din formåen.
Holdet undervises af en fysioterapeut, og der tages til dels højde for individuelle rygproblemer.

Åndedræt i bevægelse

Et hold med øvelser inspireret af yoga, pilates og Z-health. Det er en dynamisk praksis, hvor formålet er at udvikle 
optimal bevægelighed i kroppens led med fokus på åndedrættet. Det giver styrke til musklerne og opløser 
spændingstilstande i kroppen. På den måde vil man mindske risikoen for at have smerter, hverdags bevægelser 
bliver bedre og udbyttet af den fysike træning er højere.

Cirkel Rygtræning

Holdet er bygget op omkring en opvarmning bestående af ledbevægelighed, sving, koordination samt puls.
Vi laver cirkeltræning med 6-7 stationer vha TRX, måtteøvelser, physioball og step. Øvelserne får pulsen op og
styrker de store muskelgrupper i arme, ben, ryg og mave. Alle øvelser har fokus på inddragelse af rygmuskulaturen.
Timen afsluttes med øvelser for stabilitet og balance for at styrke bækken og rygsøjlen. Alle får sved på panden:-)

TRX Stretch

En klasse bestående af Stretch Therapy og TRX Suspension træning. Stretch Therapy foregår ved at holde specifik-
ke stræk i 2 sekunder. De korte stræk gentages 5-10 gange. Dette øger cirkulationen til muskel- og bindevæv,
skaber varme i kroppen og styrker de udøvende muskler og skaber bedre mobilitet i led og væv. 
TRX styrker hele kroppen. Holdet er for dig som gerne vil være mere smidig, funktionel og stærk i hele kroppen.

TRX / Pilates

TRX træning udfordrer dig på din styrke, din koordination og din udholdenhed. Ved hjælp af disse TRX seler træner
du med kroppens vægt som modstand. Vi får pulsen op, og arbejder med alle kroppens muskler.
Den første halvdel af timen arbejdes med pilates, for at opnå god aktivering af de stabiliserende 
muskler omkring kropsstammen, så vi er ekstra klar til TRX træningen.

Fokus på åndedrættet

er os ind i stræk og påvirker kroppens bindevæv. Vi tager os tiden til at udforske åndedrættet gennem sanselighed
og opmærkomhed. På denne vis kan vi kultivere et mere optimalt åndedræt, som vi kan få gavn af både i og udenfor
vores praksis. 
Et rastløst sind beroliges, energiniveauet øges, der skabes velvære, nærvær og krop og sind afbalanceres 

Back to Basics

Holdet fokuserer på vejrtrækning, bevægelighed, styrke og balance. Vi skal have vækket alle sanserne igen, for at
komme tilbage og være i kroppen. Det bærende element i timen er 100% vejrtrækningen.

Regler vedr. tilmelding, afmelding samt fremmøde for holdtræningen gælder følgende:

  • Man kan maksimalt reservere plads til 8 fremtidige hold.

  • Fremmøde til et hold skal senest ske 10 minutter før holdstart, på computeren i receptionen.

  • Afmelding til et hold skal senest ske 8 timer før holdstart.

  • Ved senere afmelding eller udeblivelse tilskrives gebyrer.

  • hold kan bookes 4 uger frem