Kontakt Tlf +45 39 90 00 31    mailikon

Holdbeskrivelse

Power Pilates

Power Pilates er en helt unik træningsform, som alle vil have fantastisk glæde af. 
Kroppen bliver stærkere, mere smidig og udholdende. 
Der arbejdes med fjedre som modstand, hvilket kræver stort fokus
på de stabiliserende muskler omkring kropsstammen. Din krop vil elske det!
Beginner: For begynderen som ingen erfaring har, eller let øvede, som ønsker et langsommere tempo.
Intermediate: Her påkræves kendskab til øvelserne, samt at kunne arbejde i serier.
Advanced: Højere niveau, hvor der arbejdes i højere tempo med en sværere serie

Stærk Krop

For dig, der gerne vil have større styrke i kroppens vigtigste muskler og variation i træningen.  Træningstimen tager
afsæt i funktionel træning med et forskelligt indhold og træningsintensitet fra gang til gang. Vi bruger forskellige 
træningsredskaber som TRX, håndvægte, springboard, foam roller og bolde for at arbejde kroppens muskler igennem.

Sund Ryg II

Dette hold indeholder dynamisk og funktionel rygtræning. Der lægges vægt på at øge styrken, stabiliteten og
mobiliteten i og omkring rygsøjlen. Vi træner de små og dybere liggende mave og rygmuskler for at give kroppen
de optimale betingelser for at bevare en sund og stærk ryg gennem hele livet. Der trænes både med egen krops-
vægt som belastning, samt diverse redskaber såsom, bolde, elastikker, håndvægte og stepbænke.

Sund Ryg I

Dette hold er begynderholdet for ovenstående. Her bliver der taget specielle hensyn til dig og din formåen.
Holdet undervises af en fysioterapeut, og der tages til dels højde for individuelle rygproblemer.

Z-Health

Lektionen er tilrettelagt med en dynamisk praksis, hvor man kontinuerligt lærer at bevæge sig uanstrengt fra den 
ene stilling til den anden, koncentreret i ethvert stræk, i hvert et åndedrag.  Det er kvaliteten i bevægelsen, i stillingen
der er i fokus. Formålet er at lære at mærke, lære at være bevidst i kroppen og udvikle optimal bevægelighed i
leddene. Det giver styrke til musklerne og opløser spændingstilstande i kroppen. På den måde vil man mindske 
risikoen for at have smerter, hverdags bevægelser bliver bedre og udbyttet af den fysiske træning højere

Cirkel Rygtræning

Holdet er bygget op omkring en opvarmning bestående af ledbevægelighed, sving, koordination samt puls.
Vi laver cirkeltræning med 6-7 stationer vha TRX, måtteøvelser, physioball og step. Øvelserne får pulsen op og
styrker de store muskelgrupper i arme, ben, ryg og mave. Alle øvelser har fokus på inddragelse af rygmuskulaturen.
Timen afsluttes med øvelser for stabilitet og balance for at styrke bækken og rygsøjlen. Alle får sved på panden:-)

TRX Stretch

En klasse bestående af Stretch Therapy og TRX Suspension træning. Stretch Therapy foregår ved at holde specifik-
ke stræk i 2 sekunder. De korte stræk gentages 5-10 gange. Dette øger cirkulationen til muskel- og bindevæv,
skaber varme i kroppen og styrker de udøvende muskler og skaber bedre mobilitet i led og væv. 
TRX styrker hele kroppen. Holdet er for dig som gerne vil være mere smidig, funktionel og stærk i hele kroppen.

TRX / Pilates

TRX træning udfordrer dig på din styrke, din koordination og din udholdenhed. Ved hjælp af disse TRX seler træner
du med kroppens vægt som modstand. Vi får pulsen op, og arbejder med alle kroppens muskler.
Den første halvdel af timen arbejdes med pilates, for at opnå god aktivering af de stabiliserende 
muskler omkring kropsstammen, så vi er ekstra klar til TRX træningen.

TRX/Ryg

Dette hold har fokus på at styrke hele kroppen. Vi varierer med at få pulsen op og styrke de store muskelgrupper i
kroppen. Primært bruger vi TRX, men kan nogle gange bruge andre redskaber til at udfordre kroppen. 

Fri Vejrtrækning

Et hold med fokus på samarbejde mellem krop og sind. Gennem en kombination af vejrtrækningsteknikker, stræk,
og øvelser inspireret af bl.a. yoga og pilates er formålet med timen at sænke niveauet af stresshormoner i kroppen,
finde ro og balance, skabe mere nærvær, velvære og øge energiniveauet.

Regler vedr. tilmelding, afmelding samt fremmøde for holdtræningen gælder følgende:

  • Man kan maksimalt reservere plads til 8 fremtidige hold.

  • Fremmøde til et hold skal senest ske 10 minutter før holdstart, på computeren i receptionen.

  • Afmelding til et hold skal senest ske 8 timer før holdstart.

  • Ved senere afmelding eller udeblivelse tilskrives gebyrer.

  • hold kan bookes 4 uger frem